ویزا های آذربایجان، هند، چین، تایلند

آذربایجان هند چین تایلند

آذربایجان

کشور آذربایجان در آسیا واقع شده و با 4 کشور روسیه گرجستان ارمنستان و ایران همسایه است. شرق این کشور زیبا توسط دریای خزر احاطه شده است. با سفر به این سمت از کشور شما شاهد تعداد زیادی از قو ها و فلامینگو ها و پلیکان ها خواهید بود. مناطق زیادی از شمال و غرب این کشور با رشته کوه های قفقاز احاطه شده جاییکه محل زندگی گوزن های کوچک سیاهگوش ها و خرس های قهوه ایی است. پایتخت این کشور باکو است. چون آذربایجان در محل تقاطع اروپا آسیا و خاور میانه قرار گرفته پس باکو بستر بسیاری از فرهنگ هاست. از مناطق دیدنی باکو میتوان از قلعه ی آتش. موزی ی اصلی حیدر علیف. تالار دریای خزر و غیره نام برد.  

همانطور ک میدانید آذربایجان یکی از اعضای سابق شوروی است. در حال حاظر این کشور ترکیبی از فرنگ ایرانی و ترکی و روسی میباشد.

آنها دقیقا مثل ایرانی ها نوشیدنی مورد علاقشان چای است.  با این تفاوت که ترجیح میدهند چای خود را در همان استکان هایی که ایرانی ها علاقمندد منتها با میزان بسیار زیادس شکر سرو کنند.

مردم این کشور به شدت علاقمند به قهوه ی عربی است اما با 1 تفاوت که در کتارش حتما باید ودکا سرو شود!

زبان رسمی کشور آذربایجان هم آذربایجانی (نزدیک به زبان ترکیه) و هم روسی است.

آنها همان صمیمیتی که تنها در خاورمیانه میتوان پیدا کرد را دارا هستند اما در نگاه اول شاید با کمی جدیت روس ها مواجه شوید!

در کل آذربایجان ترکیبی از تمامی این فرهنگ هاست اما شاید بتوان به طور جد گفت که ساختمان های متعلق به دوره ی شوروی و غذاهای عربی مشخصه ی اصلی مردم آذربایجان است.

 

ویزای آذربایجان

بسیاری از ملیت ها میتوانند از آذربایجان بدون نیاز به ویزا دیدن کنند. آن دسته از ملیت ها که نیاز به ویزا دارند میتوانند از طریق سایت ویزای آذربایجان برای دریافت e visa  اقدام کنند.

*اگر مقصد سفر شما نخجوان باشد با پاسپورت ایرانی بدون ویزا میتوانید 15 روز اقامت داشته باشید.

ویزای آذربایجان هم به صورت الکترونیک و هم به صورت لیبل (برچسب ویزا درج شده داخل پاسپورت) قابل اخذ است. ویزای الکترونیک به مراتب ساده تر و سریع تر از ویزای لیبل است درحالیکه بسیاری از مردم به دلایل مختلف نظیر تاریخچه ی سفری بالا ویزای لیبل را ترجیح میدهند.

مراحل اقدام برای ویزای الکترونیکی  توریستی آذربایجان بسیار ساده است

مدارک لازم

1-اسکن با کیفیت از صفحه ی اول پاسپورت

2-اسکن با کیفیت از عکس 3*4

*غالبا ویزای توریستی آذربایجان 4 روز کاری زمان بر است.

*ویزای لیبل دار آذربایجان 12 تا 15 روز کاری زمان بر است

مدارک لازم جهت ویزای لیبل دار

1-اصل پاسپورت

2- 1 قطعه عکس 3*4

3-رزرو بلیط رفت و برگشت

4-رزرو هتل محل اقامت در آذربایجان

 

در صورتیکه بصورت هوایی قصد سفر به آذربایجان رادارید 1 انتخلب دیگر در حوزه ی ویزا دارید و آن ویزای فرودگاهی است.

این ویزا در فرودگاه حیدرعلیف صادر میشود که صرفا پس از ارایه مدارک و قبولی آنها توسط مامور مربوطه مهر اجازه ی ورود شما به این کشور در پاسپورت شما ثبت میگردد.

*ویزای آذربایجان به طور کلی 3 ماه بازه ی ورود داشته و از زمان ورود شما به این کشور 1 ماه اجازه ی اقامت دارید.

*سفارت آذربایجان در ایران استان تهران منطقه ۳ ، پاسداران، خيابان نيستان سوم، كوچه راستوان، پلاك 16 خیابان احتشامیه قرار دارد.

هند

هند کشوری است در بخش مهمی از جنوب قاره ی آسیا را در بر گرفته است. پایتخت این کشور پهناور دهلی است. تعداد معدودی از کشور های دنیا چنین اثر ژرف و ماندگاری روی مسافران خود حک میکند. با بررسی لایه های تاریخی هند متوجه میشویم که شاید هیچ کشوری در دنیا نباشد که دارای چنین مناثشه های مشخص همانند هند باشد.

تنها چند دلیل کوتاه کافی است تا شمارا به سفر به هند ترغیب کند. یکی از این موارد مردم هند است. مردم محلی هند شاید یکی از خونگرم ترین و مهربان ترین انسان هایی هستند که در طول زندگی برخورد میکنید.

همانطور که شاید بدانید تاج محل در هند یکی از زیباترین مکان های دنیا و عجایب هفتگانه است که حتما باید از آن دیدن کرد.  این مکان تاریخی توسط امپراطور شاه جهان برای گرامیداشت همسرش ساخته شد و تبدیل به یکی از زیباترین ساخته های انسان در طول تاریخ گردید.

در مورد طبیعت هند همین کافی که مقدس ترین رودخانه ی جهان در این کشور قرار گرفته است. این رودخانه از هیمالیای شمالی سرچشمه میگیرد و مسافت 2525 کیلومتری را در هند طی میکند تا به خلیج بنگال برسد.

این رودخانه منبع زندگی برای ملیون ها هندی و بسیار است.

غذای هندی به تنهایی کافی است تا شما به این کشور زیبا سر بزنید. هندی ها غذای خود را بسیار جدی میگیرند و همانند کشور خود غذاهای بسیار متنوعی دارند. جالب است بدانید که غذای هندی ها در شمال این کشور از طرز تهیه ی غذاهای ایرانی و مغولی الهام گرفته است.

این تنها نمونه های اندکی از زیبایی ها و شگفتی های این کشور است.

ویزای هند

همانند تمامی کشور های جهان برای سفر به هند بعضی کشور ها نیاز به ویزا ندارند. اما برای سفر با پاسپورت ایرانی باید ویزای هند را تهیه کنید.

درحال حاظر شرایط اخذ ویزا برای هند برای ایرانیان به 2 صورت است. یا ویزای الکترونیک یا ویزای لیبل دار.

*برای اقدام به ویزای الکترونیک هند حداقل 8 روز کاری قبل از سفر باید اقدام کنید.

مدارک لازم برای ویزای الکترونیک هند

1-اسکن صفحه ی اول پاسپورت

2-اسکن کارت ملی

3-اسکن شناسنامه

4-اسکن عکس پرسنلی جدید 4*5

5-پر کردن دقیق فرم مشخصات فردی

6-رزرو بلیط و هتل در هند

*ویزای توریستی الکترونیکی هند به صورت 1 ماهه 2 بار ورود و 1 ساله چند بار ورود و 5 ساله چند بار ورود صادر میگردد. که با توجه به هدف از سفر باید قبل از اقدام مشخص شود.

*ویزای 1 ماهه  هند به طور کلی 1ماه اعتبار ورود داشته و پس از وزود 1 ماه اعتبار اقامت دارد.

*برای اقدام به اخذ ویزای لیبل دار هند باید حداقل 15 روز کاری قبل از سفر خود اقدام کنید.

مدارک لازم برای ویزای لیبل دار هند

1-اصل پاسپورت

2-اصل شناسنامه

3-اصل کارت ملی

4- برگه ی رزرو بلیط و هتل در هند

5-یک قطعه عکس 5*5

6-پر کردن کامل فرم مشخصات فردی

*توجه داشته باشید که جهت اخذ ویزای لیبل دار هند حضور شما در سفارت هند به منظور انگشت نگاری لازم است.

*سفارت هند در ایران در تهران، خیابان بهشتی، خیابان میرعماد، خیابان نهم، شماره ۲۲ قرار دارد.

چین

جمهوری مردمی چین در حال حاظر سومین کشور پهناور دنیاست.این کشور در قاره ی آسیا قرار گرفته و با کشورهایی نظیر قزاقستان هند و قرقیزستان و نپال و روسیه و غیره همسایه است. قله کوه اورست که بلند ترین قله در جهان است در مرز بین چین و نپال قرار گرفته است.

به دلیل پهناور بودن این کشور و به طبع آن جمعیت بسیلر بالایی که دارد و فرهنگ ها متفاوتی که در خود جای داده به  زبان های مختلفی در این کشور سخن میگویند. نظیر ماندارین و انگلیسی و چینی و غیره..

پایتخت این کشور زیبا پکن است درحالیکه پر جمعیت ترین شهر آن شانگهای است.  

اگر شما به دنبال مقصدی هستید که پر از شگفتی مکان ها دیدنی و جذاب و تجربه های متفاوت باشد و در کل به دنبال مکانی هستید که متفاوت تر از هر جای دنیا باشذ کشور چین بهترین انتخاب است.

کشور چین چهارمین تمدن قدیمی دنیاست با تمدن و تاریخی 3000 ساله که به تمدن و فرهنگ غنی خود میبالد.

یکی دیگر از شگفتی های این کشور مکان ها و میراث تاریخی بسیار زیباست که هیچ کشوری را در دنیا پیدا نخواهید کرد که با این میراث فرهنگی چه از نظر تعداد چه از نظر زیبایی و شگفتی توان مقابله را داشته باشد. از دیوار چین که همه تقریبا 1 بار در طول زندگی نامش را شنیدیم تا دیوار های شهر و ارتش دفن شده کانال ها و غیره.

کشور چین علاوه بر تاریخ و تمدن غنی که دارد از نظر بحث طبیعی هم بسیار زیبا و دیدنیست. از این زیبایی ها میتوان به کوه های افسانه ایی زرد دریاچه های رنگین کمانی و بلند ترین و جادویی ترین فلات دنیا در تبت نام برد.

ویزای چین

بسیاری از مردم جهان برای مسافرت به چین نیاز به ویزای توریستی چین دارند که به اختصار L VISA  گفته میشود. که با این ویزا اجازه ی اقامت چندین شهر چین را دارند.  

ویزای چین برخلاف کشورهایی که در بالا در مورد آن صحبت کردیم به صورت الکترونیک صادر نخواهد شد و تنها به صورت لیبل دار در پاسپورت مسافر قابل دریافت است.

*L VISA  اعتبار ورود  ماهه داشته و پس از ورود اعتبار اقامت 1 ماهه دارد.

جالب است بدانید ک شهروندان انگلستان و آمریکا و کانادا و آرژانتین میتوانند ویزای توریستی 10 ساله چند بار ورود بگیرند!

اگر که با گروه قصد مسافرت دارید و شخصی سفر نمیکنید در آن صورت ویزای شما از حالت فردی خارج شده و به ویزای گروهی تغییر پیدا میکند. یعنی که هر شخص لیبل ویزای جداگانه در پاسپورت خود نخواهد داشت و در عوض برای کل گروه مسافران ویزایی صادر خواهد شد که در این ویزا اسامی تمامی مسافران درج خواهد شد.

در این وضعیت شما باید قبل از برنامه ی سفر خود به یک آژانس کارگزار مراجعه کرده و دیگر از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

مدارک مورد نیاز ویزای چین

1-اصل پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار از زمان برگشت به کشور مقصد 

2-پر کردن دقیق و کامل فرم درخواست ویزا

3-عکس جدید 6*4 رنگی تمام رخ. در نظر داشته باشید که عکس پرسنلی با لباس سفید مورد قبول سفارت نمیباشد.

4-رزرو بلیط و هتل در چین

5-تمکن مالی حداقل 30 ملیون تومانی برای هر نفر

6-بیمه نامه مسافرتی

*پروسه ی اخذ ویزای چین تقریبا 1 هفته ی کاری زمان میبرد.

*این ویزا 3 ماه اعتبار ورود و 1 ماه اعتبار اقامت دارد.

*سفارت چین در ایران در اهران خیابان اقدسیه خیابان وحد دانش روبروی آتش نشانی پلاک 73 قرار دارد.

تایلند

سفر به تایلند میتواند خاطره ایی شگفت انگیز را برای شما رقم بزند. تایلند کشوری است که با روی باز از توریست ها استقبال میکند هم چنین شبکه ایی با نظم از هتل ها و سرویس های مناسب تدارک دیده است که اوقات خوسی را برای مسافران خود ایجاد کند.

تایلند یک کشور آسیایی جنوبی است که برای جزیره های گرمسیرش مناطق دیدنی بسیارش مناطق تاریخی  قدیمی و مجسمه های غول پیکر بودا معروف است.

پایتخت این کشور بانکوک بوده که در این شهر شاهد آسمان خراش فوق مدرنی هستیم که در کنار یک محله ی معمولی شهر سر به آسمان کشیده است و این تضاد برای هر انسانی جالب خواهد بود. درمنار مناطق دریایی شاهد جزایر شلوغ پاتایا و یا شهر مد وفشن هوا هین خواهیم بود.

یکی از دلایلی که شمشا سفر به تایلند را حتما باید تجربه کنید غذاهای تایلندی است. غذاهای تایلندی بسیار خوشمزه بوده و دارای تنوع بالایی است. ادویه های تند و شیرین رایحه و عطر بینظیر تنوع مزه ها اینها مشخصات غذای خوشمزه است که شاید فقط در تایلند بطور کامل در یک غذا بتوان پیدا کرد.

دلیل دیگری که برای سفر به تبیلند نیاز دارید مجسمه های بودایی غول پیکر است. شاید در این زمینه بتوان گفت تایلند حرف اول در دنیا را میزند. از معروف ترین ابن مجسمه ها میتوان از وات فو سوخوتای وات مهاتات نام برد.

نکته ی مثبت دیگری که در مورد تایلند وجود دارد آب و هوای گرمسیری و تابستانی است. مهم ترین مشخصه ی این طبیعت زیبا جزیره های شگفت انگیزش است. با اینکه بعضی از این جزایر با حجم زیادی از توریست در این چند سال گذشته مواجه شده اما همچنان بسیاری از جزایر بکر و دست نخورده باقی مانده مثل جزیره ی آزادی در پوکت.

ویزای تایلند

اگر هدف سفر شما به تایلند سیاحت و گردشگری باشد شما واجد شرایط اخذ ویزای توریستی هستید که با این ویزا نمیتوانید کار کنید یا قرار داد های کاری ببندید.

*با در دست داشتن این ویزای توریستی میتوانید از1ماه در این کشورر اقامت داشته باشید.

ویزای تایلند تنها به صورت لیبل دار در پاسپورت صادر میشود وقابل دریافت به صورت الکترونیک نیست و متاسفانه قابل تمدید نخواهد بود

مدارک مورد نیاز ویزای تایلند

1-اصل پاسپورت متقاضی با حداقل 6 ماه اعتبار از زمان برگشت از تایلند

2-2 قطعه عکس 3*4

3-رزرو بلیط رفت و برگشت به تایلند و هتلمحل اقامت

4-کپی تمام صفحات شناسنامه

5-کپی کارت ملی

6-گواهی تمکن مالی حداقل 15 ملیون تومان به زبان لاتین به همراه مهر تایید بانک صادر کننده

*ویزای توریستی تایلند از زمان صدور 3 ماه بازه ی ورود داشته و از زمان ورود 1 ماه اجازه ی اقامت دارید.

*مدت زمان لازن جهت اخذ ویزای تایلند 7 تا 10 روز کاری است.

*سفارت تایلند در ایران درتهران میدان بهارستان، خیابان ابن سینا، روبه روی بیمارستان طرفه، کوچه استقلال، پلاک4 میباشد.

نادیا پرواز سفر به سبک رویای تو : 41579-021

فرم ارسال نظر